CORONA UPDATE

CORONA UPDATE 12

UPDATE 28/05

Beste klanten,

Hieronder de laatste update mbt de corona pandemie

 Yves Meyers - zaakvoerder

ONS BEREIKEN 

Om zowel economische reden als om besmetting tegen te gaan werken we met een zeer klein team achter gesloten deuren.

vanaf 8/6 bent u terug welkom in ons kantoor? dit enkel op afspraak

 

 

TELEFONISCHE BEREIKBAARHEID

We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10u00 tot 12u30, 

Op zaterdag en zondag zijn we telefonisch niet bereikbaar (uitgezonderd voor noodgevallen)

 

EMAIL

Wij verzoeken alle vragen per email door te sturen per email naar info@meyers.be  

 

NOODNUMMER

Reizen Meyers beschikt sinds jaar en dag over een eigen noodnummer, dit is 24/24uur 7/7dagen bereikbaar. We verzoeken echter dit nummer enkel te gebruiken voor ECHTE NOODGEVALLEN 0032 11 22 87 67. (keuze 1 problemen met uw luchthavenvervoer, keuze 2 problemen met uw vakantie)

 

 

VERTREK TOT & MET .... - update 28/05

 

UPDATE - VOLGENDE REIZEN ZIJN ZEKER GEANNULEERD

ALLE REIZEN MET VERTREK T/M 8/6

TUI BELGIE EN TUI NEDERLAND VLIEGVAKANTIES T/M 18/06

CORENDON VLIEGVAKANTIES T/M 26/06

IK HEB GEBOEKT EN MOET NOG VERTREKKEN, WAT NU ?

Hieronder kan u een overzicht vinden van de 3 mogelijkheden die er zijn.

1. DE REIS LATEN STAAN

Niemand heeft een glazen bol, ook wij niet. Indien je reis niet door ons of door een partner werden geannuleerd dan staan ze nog 'gewoon' ingepland. Of deze gaan kunnen plaats vinden, weten wij ook niet. Misschien dat bepaalde bestemmingen wel al als 'veilig' kunnen bestempeld worden en zullen opgestart worden, misschien niet.

Indien je er voor kiest de reis gewoon te laten staan, betekent dit dat je de beslissing om de reis al dan niet te annuleren laat afhangen van wat de touroperator beslist. In dit geval dient u echter het saldo factuur te betalen uiterlijk één maand voor vertrek. Indien u uw reis wil laten staan, kan u uw reis online betalen. Stuur hiervoor een email naar info@meyers.be en u zal van ons een betalingslink ontvangen of u kan per overschrijving betalen. Indien je reis echter meer dan 1 maand voor afreis worden geannuleerd door de Touroperator dien je het saldo niet te betalen.

UPDATE 13/04: VOOR REIZEN MET TUI BELGIË DIEN JE HET SALDO PAS 15 DAGEN VOOR AFREIS TE BETALEN

2. DE REIS VERPLAATSEN

Verschillende touroperators bieden de mogelijkheid om je reis te verplaatsen naar een latere datum. Dit is het geval voor bvb TUI vliegvakanties (niet voor de city trips) en TUI autovakanties.(niet voor TUI Duitsland). Er zijn ook veel maatschappijen waarbij dit niet mogelijk is. Heeft u interesse om de reis te verplaatsen dan verzoeken we u om een email te sturen naar info@meyers.be met de periode waarbinnen jullie kunnen reizen. Meestal dient deze datum voor 31/10 plaats te vinden. Wij maken dan een aangepaste offerte voor jullie op. De prijs van deze nieuwe offerte is dan van toepassing.

Indien je er voor kiest de reis te verplaatsen naar een latere datum dan dien je pas je saldo te betalen één maand voor afreis van de nieuwe datum.

3. DE REIS ANNULEREN

U kan er ook voor kiezen om je reis volledig te annuleren. Aangezien u deze keuze zelf maakt, dient je de annulatiekosten te betalen die gangbaar zijn. Deze zijn voor iedere reis anders, u kan deze steeds opvragen via info@meyers.be. Deze annulatiekosten zijn niet terugvorderbaar en kunnen niet omgezet worden in een terugbetaling of waardebon. Hoe langer je wacht met annuleren hoe hoger deze kosten zijn.

Indien je er voor kiest de reis te annuleren dan kunnen we dit enkel doen als het voorschot of de betaling de annulatieskosten dekt. Indien dit niet het geval is, dien je eerst deze kosten over te maken.

Indien je meer betaald hebt dan de annulatiekosten, krijg je het verschil terug onder de vorm van een waardebon.

MIJN REIS WERD GEANNULEERD, WAT NU ? 

Indien je reis werd geannuleerd zal u een waardebon ontvangen.  De juiste informatie mbt de waardebonnen is afhangkelijk van de lachterliggende leverancier(s).

Op dit ogenblik zijn we nog op enkele details aan het wachten, zodra we over alle informatie beschikken van zowel de leveranviers als de overheid zullen we starten met het opmaken van de waardebonnen.

VEEL GESTELDE VRAGEN

Wat als mijn reis door jullie werd geannuleerd ?

Indien de reis door ons of door de touroperator werd geannuleerd nemen we contact met u op, de reeds betaalde bedragen krijgt u steeds terug onder de vorm van een corona waardebon.

Moet ik mijn saldo betalen ?

Indien je reis niet werd geannuleerd door de Touroperator of door ons dien je het saldo te betalen uiterlijk één maand voor afreis.

kijk ook hier voor meer info over dit onderwerp

Kan ik ook in plaats van een waardebon een terugbetaling krijgen ?

Dit is helaas niet mogelijk, onze leveranciers geven ons ook waardebonnen. Een ministerieel besluit heeft deze manier van werken goedgekeurd ter bescherming van de consument en de reissector. Er is momenteel een amendement op de wet in de maak dat eventueel een terugbetaling zou mogelijk maken na 12 maaden, dit is echter nog niet goedgekeurd.

Wat als ik kies om mijn reis te annuleren en later blijkt dat de reis toch niet zou doorgegegaan zijn ?

Indien u er nu voor kiest om de reis te annuleren aan de kosten die nu van toepassing zijn kunnen we daar later niet meer op terug keren. Wij geven namelijk de annulatie door aan al onze leveranciers.

Kan ik de annualtiekosten ergens recupereren ?

In principe kan u deze nergens recupereren, ook niet van een annulatieverzekering. Indien u echter dient te annuleren wegens ziekte of degelijke kan u volgens de voorwaarden van de verzekering dit wel aangeven.

Wat met de waardebon als de touroperator niet meer zou bestaan ?

Alle waardebonnen die in België worden uitgegeven zijn verzekerd, zowel deze van de touroperators als deze van ons kantoor. Deze van ons kantoor zijn verzekerd bij Amlin, onze verzekering tegen financieel onvermogen. U mag dus op uw beide oren slapen.

 

CREDIT CARD VERZEKERINGEN

Het annuleren omwille van de corona pandemie is bij geen enkele annulatieverzekering gedenkt. Als u echter ziek zou worden omwille van Corona of een andere ziekte dekt de verzekering dit wel.
Wij werden er door enkele klanten op gewezen dat de annulatieverzekering van een credit card meestal pas dekkend zou zijn als er 70% van de reissom mee betaald is, heeft u dus enkel uw voorschot (meestal 30%) van de reissom) betaald met je credit card dan heb je geen dekking.
Wens je dus van je creditcard dekking genieten raden we je aan je volledige reissom te betalen, ook al is de afreisdatum nog ver af.

BETALINGEN OP AFSTAND

Aangezien we achter gesloten deuren werken mogen we niemand binnen laten ook niet om een betaling te doen. Wens je echter een betaling met een credit card of bancontact te doen, dan kunnen we steeds een betalingslink doorsturen.

WAARDEBONNEN 

We krijgen al heel veel vragen over de waardebonnen die gaan uitgegeven worden. Ik vraag nog heel even geduld want hier hebben we zelf nog geen antwoorden op.  Maar weet dat je reis bij Reizen Meyers in goede handen is.

We vernamen samen met jou de uitspraken van Didier Reynders in verschillende media.  We willen hierin heel helder zijn: Het ministerieel besluit werd vorige vrijdag 20 maart 2020 gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Het heeft daardoor kracht van wet en iedere Belg is gehouden de wetgeving te kennen en zich er aan te houden.  De gemaakte afspraken betreffende de tegoedbon blijven dus onverminderd gelden voor iedereen.

LUCHTHAVENVERVOER 

Gezien de quarantaine regels op de diverse luchthavens zijn we tijdelijk gestopt met het uitvoeren van luchthaventransfers.
Al onze wagens zullen grondig gedesinfecteerd worden alvorens ze terug zullen worden ingezet.

Al de informatie in op deze website is louter informatief, Reizen Meyers kan niet verantwoordelijk gehouden worden over de juistheid van de informatie.